Ticker

6/recent/ticker-posts

Η ηλιοφάνεια και μια ποικιλία βακτηριδίων κάνουν τους πράσινους χώρους υγιείς

 


Η φύση μειώνει τον κίνδυνο του διαβήτη, της καρδιακής νόσου και άλλων

Σίγουρα, το Netflix είναι γεμάτο από υπέροχες εκπομπές και ταινίες για να παρακολουθήσετε, αλλά ποτέ δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φύση που παρέχει μια φυσική ευφορία στη σωματική και ψυχική υγεία. 

Πολλές μελέτες έχουν δείξει τα ισχυρά οφέλη που μπορεί να προσφέρει η φύση, αποδεικνύοντας ότι ο χρόνος που  ξοδεύετε βοηθά εκτός του κινδύνου του διαβήτη τύπου 2, τις καρδιακές παθήσεις, την υπέρτασης και το στρες. 

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο East Anglia στη Βρετανία αξιολόγησαν στοιχεία για περίπου 300 εκατομμύρια άνθρωπους από 20 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, και αξιολόγησε την επίδραση της φύσης στους ανθρώπους στην Αυστραλία, την Ευρώπη και την Ιαπωνία - όπου το Shinrin Yoku, επίσης γνωστό ως δάσος κολύμβησης, είναι δημοφιλές - για να καταλήξουν στα συμπεράσματά τους.

Στη μελέτη, ο «πράσινος χώρος» ορίστηκε ως ανοικτή, ανεπτυγμένη γη με φυσική βλάστηση, καθώς και αστικές περιοχές πρασίνου όπως πάρκα και το πράσινο του δρόμου.

Οι ερευνητές συνέκριναν την υγεία των ανθρώπων με περιορισμένη πρόσβαση σε χώρους πρασίνου με την υγεία των ατόμων με τη μεγαλύτερη πρόσβαση σε αυτές τις περιοχές.

Πολλά οφέλη για την υγεία συνδέονταν με τον χρόνο διαμονής σε ή κοντά σε χώρους πρασίνου, αν και δεν είναι σαφές ποιοι παράγοντες της φύσης είναι περισσότερο υπεύθυνοι για να προκαλέσουν τέτοια οφέλη για την υγεία.

Ο Caoimhe Twohig-Bennett, Ph.D. φοιτητής και κύριος συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε:

"Η επιβίωση του χρόνου στη φύση σίγουρα μας κάνει να αισθανόμαστε πιο υγιείς, αλλά μέχρι στιγμής ο αντίκτυπος στη μακροπρόθεσμη ευημερία μας δεν έχει κατανοηθεί πλήρως. Μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, καρδιαγγειακής νόσου, πρόωρου θανάτου και πρόωρου τοκετού και αυξάνει τη διάρκεια του ύπνου.

Οι άνθρωποι που ζούσαν πιο κοντά στη φύση είχαν επίσης μειωμένη διαστολική αρτηριακή πίεση, καρδιακό ρυθμό και άγχος. Στην πραγματικότητα, ένα από τα πραγματικά ενδιαφέροντα πράγματα που βρήκαμε είναι ότι η έκθεση στο χώρο της γης μειώνει σημαντικά τα επίπεδα της σιελογόνης κορτιζόλης του ανθρώπου - δείκτη άγχους».

Πρότεινε ότι η Ιαπωνία έχει τη "σωστή ιδέα".

Ζώντας κοντά σε χώρους πρασίνου παρέχει στους ανθρώπους περισσότερες ευκαιρίες για σωματική άσκηση και κοινωνικοποίηση. Επιπλέον, οι ερευνητές δήλωσαν ότι η ύπαρξη σε εξωτερικούς χώρους εκθέτει τους ανθρώπους σε μια ποικιλία ποικιλιών βακτηρίων που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνουν τη φλεγμονή.

Η φλεγμονή συνδέεται με καρδιακές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2 και υψηλή αρτηριακή πίεση.

Ο Andy Jones, καθηγητής στο UEA και συν-συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε:

«Παίρνουμε συχνά φάρμακα όταν δεν είμαστε καλά, αλλά η έκθεση σε περιβάλλοντα που προάγουν την υγεία αναγνωρίζεται ολοένα και περισσότερο τόσο ως πρόληψη όσο και ως βοηθός για τη θεραπεία ασθενειών. Η μελέτη μας δείχνει ότι το μέγεθος αυτών των παροχών μπορεί να είναι αρκετό για να έχει σημαντικό κλινικό αντίκτυπο».

Η Twohig-Bennett είπε ότι ελπίζει ότι τα ευρήματα θα ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις περιοχές πρασίνου και θα ωθήσουν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους καλλιεργητές πόλεων να δημιουργήσουν, να καθαρίσουν και να διατηρήσουν πάρκα και άλλους χώρους πρασίνου.

Προηγούμενες μελέτες δείχνουν ότι ο χρόνος στη φύση είναι καλός για τη σωματική και την ψυχική υγεία . Μια μελέτη του 2016 που δημοσιεύτηκε στο Nature Scientific Reports δείχνει ότι το περπάτημα σε ένα πάρκο ή σε άλλο πράσινο χώρο για τουλάχιστον 30 λεπτά όχι μόνο αυξάνει τη φυσική δραστηριότητα αλλά μειώνει τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης και κατάθλιψης.

Μια μελέτη του 2015 διαπίστωσε ότι οι κάτοικοι των πόλεων είναι πιο πιθανό να υποστούν κατάθιψη και να αντιμετωπίσουν ψυχικές ασθένειες . Οι άνθρωποι που ζουν σε αστικές περιοχές είχαν 20% υψηλότερο κίνδυνο για διαταραχές άγχους, 40% μεγαλύτερο κίνδυνο διαταραχών της διάθεσης και ήταν δύο φορές πιο πιθανό να αναπτύξουν σχιζοφρένεια απ' ότι οι άνθρωποι που ζουν σε αγροτικές περιοχές.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια