Ticker

6/recent/ticker-posts

Η άσκηση στο κρύο μπορεί να κάψει περισσότερο λίπος, αλλά τα οφέλη δεν διαρκούν

 Νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Applied Physiology έχει ανακαλύψει έναν ενδιαφέρον σύνδεσμο μεταξύ άσκησης και θερμοκρασίας. Η έρευνα, η οποία εξέτασε την άσκηση υψηλής έντασης στο κρύο, σηματοδοτεί την πρώτη φορά που οι άμεσες και μακροπρόθεσμες επιδράσεις αυτού του τύπου άσκησης έχουν ερευνηθεί επιστημονικά.



Προηγούμενη έρευνα έδειξε ότι τα σπριντ αυξάνουν τον ρυθμό οξείας οξείδωσης λιπιδίων τόσο πριν όσο και μετά την άσκηση, πράγμα που σημαίνει ότι καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο και συνεχίζουν να «καίει λίπος» αφού σταματήσαμε να κινούμαστε. 

Ο ρυθμός οξείδωσης των λιπιδίων αυξάνεται επίσης κατά την άσκηση σε κρύες θερμοκρασίες . Η ομάδα της έρευνας ήθελε να εξετάσει τις επιπτώσεις του ψυχρού στρες κατά τη διάρκεια του τρεξίματος στον μεταβολισμό των λιπιδίων, τόσο κατά τη διάρκεια της άσκησης όσο και μετά.



Ζήτησαν από 11 ενήλικες ηλικίας 18 έως 30 ετών να είναι αρκετά κατάλληλοι για να ασκήσουν βραδινές συνεδρίες κατά μέσο όρο (21 ° C ) και κρύα (0 ° C ). Η συνεδρία περιελάμβανε 10 σύνολα ποδηλασίας 60 δευτερολέπτων (το είδος που μπορεί να κάνετε σε αυτό το σενάριο) διάσπαρτα με 90 δευτερόλεπτα ποδηλασίας με χαλαρό ρυθμό, λαμβάνοντας δείγματα για την αξιολόγηση της οξείδωσης των λιπιδίων τόσο πριν όσο και αμέσως μετά την άσκηση. 


Το επόμενο πρωί, υποβλήθηκαν σε θεραπεία με πρωινό υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, μετά το οποίο χρησιμοποιήθηκε έμμεση θερμιδομετρία για τη μέτρηση του μεταβολισμού. Συλλέχθηκαν επίσης δείγματα αίματος για να εξεταστούν οι αλλαγές στους μεταβολίτες που βρέθηκαν στο αίμα.

Οι αναλύσεις αποκάλυψαν ότι κατά τη διάρκεια της οξείας άσκησης (τρελή ποδηλασία) η οξείδωση των λιπιδίων αυξήθηκε κατά 113% σε ψυχρά περιβάλλοντα σε σύγκριση με τις θερμότερες αρένες ποδηλασίας. Αν και φαίνεται ότι μια δοκιμή σε ένα παγοδρόμιο θα μπορούσε να είναι ο δρόμος προς τα εμπρός για μέγιστο δυναμικό καύσης, η πυκνότητα λιπιδίων, η συγκέντρωση ινσουλίνης στο πλάσμα και τα τριγλυκερίδια δεν διέφεραν πολύ μεταξύ των θερμών και κρύων συνθηκών. Στην πραγματικότητα, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το τρέξιμο στο κρύο είχε λιγότερο ευνοϊκά αποτελέσματα για τις λιπιδικές και γλυκαιμικές αποκρίσεις μετά το πρωινό σε σύγκριση με εκείνους που είχαν ασκηθεί στον θερμότερο έλεγχο.

«Παρατηρήσαμε ότι η άσκηση υψηλής έντασης σε ψυχρό περιβάλλον αλλάζει τον οξύ μεταβολισμό σε σύγκριση με ένα θερμοναυτικό περιβάλλον», έγραψαν οι ερευνητές στη μελέτη. «Ωστόσο, η προσθήκη ενός ψυχρού ερεθίσματος ήταν λιγότερο ευνοϊκή για τις μεταβολικές αποκρίσεις την επόμενη μέρα».

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ήταν μια μικρή μελέτη με μόλις 11 συμμετέχοντες, οπότε είναι δύσκολο να εξαχθούν ισχυρά συμπεράσματα χωρίς περαιτέρω μελέτη για το πώς η θερμοκρασία επηρεάζει το μεταβολισμό κατά τη διάρκεια της άσκησης. Είναι επίσης σημαντικό να θυμάστε, ωστόσο, ότι η άσκηση στο κρύο μπορεί να ωφελήσει μόνο εάν δεν πεθάνετε από υποθερμία .

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια