Αναμφισβήτητα στις μέρες του κορoνοϊού υπάρχει φόβος και μεγάλη αβεβαιότητα για την επόμενη μέρα. Οι... επιχειρήσεις έχουν κλείσει, οι εντολές παραμονής στο σπίτι είναι πλέον η καθημερινότητά μας και η κοινωνική αποστασιοποίηση, που είναι απαραίτητη για να μην διασπείρεται ο ιός αποτελούν μέρος της ρουτίνας μας.


Με όλα αυτά τα νέα κοινωνικά “πρότυπα” και την επιβαρυμένη ψυχολογία, ίσως έχετε πιάσει τον εαυτό σας να φτάνει σε υπερβολές. Από τον να αλλάζετε πεζοδρόμιο όταν βλέπετε ότι κάποιος άλλος άνθρωπος έρχεται προς το μέρος σας, ακόμα και να αποφεύγετε την επαφή με τα μάτια ή να πείτε ένα «γεια» στους γείτονές σας.

Στις περιπτώσεις που βγαίνετε έξω, είτε πρόκειται για το σούπερ μάρκετ είτε για το φαρμακείο, πιθανότατα αντί να «ζήσετε» για λίγα λεπτά την ημέρα, παρατηρείτε επικριτικά τι κάνουν όλοι, μετράτε γάντια και μάσκες που θα δείτε πεταμένες κάτω.

Ακόμα σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να παραμελείτε την προσωπική σας υγιεινή, κάτι που οι ειδικοί λένε ότι είναι σημάδι κατάθλιψης.

Συμφωνούμε ότι οι μέρες που διανύουμε δεν είναι οι καλύτερες. Δεν πρέπει, ωστόσο, να αφήσουμε τις συνθήκες των καιρών να μας πάρουν το σημαντικότερο πράγμα που έχουμε. Την ανθρώπινή φύση μας.

Μιλήστε με τους άλλους ανθρώπους

Η απομόνωση έχει γίνει ο νέος κανόνας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Και αυτό επηρεάζει τις κοινωνικές μας σχέσεις. Θα έχετε παρατηρήσει ότι οι άνθρωποι ακόμα και στο δρόμο δεν μιλάνε μεταξύ τους. Αλλάξτε το. Δεν είναι δυνατόν όταν βγαίνετε για να πάτε στο φαρμακείο ή για την προσωπική σας άσκηση να μην μιλάτε σε έναν άνθρωπο που βρίσκεται 5-6 μέτρα μακριά. Αλληλοεπιδράστε. «Εμείς ως άνθρωποι είμαστε κοινωνικά όντα και, ως εκ τούτου, χρειαζόμαστε συνδέσεις», εξηγεί ο Ronnie S. Stangler, MD, κλινικός καθηγητής ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον στο Σιάτλ. “Η μοναξιά ακόμη και πριν η Covid-19 ήταν μια θανατηφόρα ανθρώπινη κατάσταση», τονίζει. Μην φοβάστε να κάνετε μια επαφή τηρώντας τους κανόνες. Είναι καλό για εσάς και για τον άλλο.

Κάντε μπάνιο

Είναι αλήθεια: Δεν βλέπετε καθημερινά συναδέλφους ή άλλους ανθρώπους. Μπορεί να μην γυμνάζεστε καθημερινά. Ίσως, λοιπόν, να μην χρειάζεται να κάνετε κάθε μέρα μπάνιο. Δεν είναι έτσι. Πρέπει να φροντίζετε κάθε μέρα τον εαυτό σας και την υγιεινή σας. Μην ξεχνάτε ότι ένα από τα πρώτα στάδια κατάθλιψης είναι το να παραμελεί κανείς τον εαυτό του. Ταυτόχρονα με ένα ντους φεύγουν από το δέρμα σας τα νεκρά κύτταρα και οι ελεύθερες ρίζες. Επίσης να φροντίζετε τη στοματική σας υγιεινή.



Χρησιμοποιείστε την τεχνολογία για να κοινωνικοποιηθείτε

Μπορεί να πρέπει να αποστασιοποιηθούμε φυσικά από τους άλλους προκειμένου να σταματήσουμε την καμπύλη του κορωνοϊού, αλλά πρέπει να παραμένουμε κοινωνικοί ακόμα και αν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το τηλέφωνο ή τα social media. Η φράση κοινωνική απομάκρυνση που χρησιμοποιήθηκε ευρέως, αφορά μόνο τη φυσική μας παρουσία. Το σώμα μας και όχι το πνεύμα μας. Σηκώστε το τηλέφωνό σας, κάντε βίντεοκλήσεις, μιλήστε με τους φίλους σας στα social media.

Πάρτε καθαρό αέρα

Βγείτε έξω και τρέξτε ελαφρά ή περπατήστε γρήγορα, ακόμα και αν δεν το συνηθίζατε. Είναι σημαντικό να βγαίνετε και να παίρνετε καθαρό αέρα και να αλλάζετε παραστάσεις. Κάντε το με τον σωστό και νόμιμο τρόπο. Πάρτε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και απολαύστε μια όμορφη μέρα, περπατώντας ή τρέχοντας τηρώντας τις αποστάσεις.

Μην μολύνετε το περιβάλλον

Αν χρησιμοποιείτε γάντια και μάσκα για να είστε ασφαλείς, είτε ως μέρος της δουλειάς σας, είτε από προσωπική επιλογή, μην τα πετάτε όπου βρείτε. Πετάξτε τα απορρίμματά σας στους κάδους. Μην επιβαρύνετε περισσότερο τους εργαζόμενους της καθαριότητας, που δίνουν και αυτοί τη δική τους μάχη σε κάθε περιοχή. Επίσης ακολουθήστε κατά γράμμα τις συμβουλές των ειδικών για τα γάντια και τις μάσκες και μην κάνετε υπερβολές. Μια μάσκα μέσα στο αυτοκίνητο όταν είστε μόνοι σας, δεν βοηθάει. Αντίθετα περισσότερο θα σας βοηθήσει η ζώνη ασφαλείας.

Δημιουργήστε μια ρουτίνα

Μπορεί στην αρχή το να δουλεύετε από το σπίτι να μην σας φαινόταν τόσο κακή ιδέα. Αλλά τώρα που έγινε κανόνας αρχίζει να σας ενοχλεί κάπως. Και αυτό διότι δεν μπορείτε να έχετε μια ρουτίνα, όπως πριν. Δουλεύετε δηλαδή 2 ώρες, μετά κάθεστε, μετά δουλεύετε πάλι και τελικά όλη σας η μέρα περνάει με δουλειά. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε μια ρουτίνα. Ξυπνήστε κανονικά την ώρα που ξυπνούσατε και πριν. Δουλέψτε και τελειώστε τη δουλειά σας, ότι ώρα τελειώνατε και πριν την πανδημία. Και μετά προσπαθήστε να περάσετε χρόνο στο σπίτι κάνοντας πράγματα που κάνατε και πριν. Μαγειρέψτε. Παίξτε ένα παιχνίδι. Μιλήστε με τους φίλους σας.

Ασκηθείτε

Μην αφήνετε τη διαμονή σας στο σπίτι να αποτελεί μια δικαιολογία για να σταματήσετε να κινείστε. «Η άσκηση μπορεί να ενισχύσει τη διάθεση, το μεταβολισμό και τα επίπεδα ενέργειας», λέει ο Δρ. Elliott. «Η καθιστική ζωή και ο ύπνος όλη την ημέρα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο κατάθλιψης, ευερεθιστότητας, αλλά και την αύξηση του βάρους». Προσπαθήστε να περπατάτε ή να τρέχετε, ακόμα και να γυμνάζεστε στο σπίτι με προγράμματα γυμναστικής.

Να έχετε υπομονή και να είστε ευγενικοί

Οι συνθήκες είναι δύσκολες και τα νεύρα τσιτωμένα. Είναι φυσιολογικό. Προσπαθήστε, ωστόσο, να είστε ψύχραιμοι και ευγενικοί. Η ένταση και η αγένεια δεν μπορεί να φέρει καλά αποτελέσματα, ούτε στην οικογένειά σας, ούτε στους γύρω σας.

Πηγή: runnfun.gr


Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη