Ticker

6/recent/ticker-posts

Εφαρμογή (app) σύγκρισης τιμών: e-καταναλωτής για… κέρδος στην τσέπη

Ενεργοποιήθηκε το νέο, διαδραστικό παρατηρητήριο τιμών. Πρόκειται για την εφαρμογή (app) e-καταναλωτής, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες που θα την κατεβάσουν στα κινητά ή στα tablets τους να «τσεκάρουν» το κόστος για περισσότερους από 1.000 κωδικούς προϊόντων ευρείας χρήσης που διατίθενται σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με σκοπό να καταλήξουν στην πιο συμφέρουσα επιλογή για την… τσέπη τους.

Η εφαρμογή είναι, ήδη, διαθέσιμη για τους χρήστες λογισμικού Android (https://play.google.com/store/apps/details?id=okaa.ekatanalotis.gr) και από την προσεχή Δευτέρα θα μπορούν να την κατεβάσουν και οι χρήστες IOS.



Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων σε συνεργασία με τον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ) ανέπτυξαν αυτό το καινοτόμο εργαλείο. Μάλιστα, οι ηγεσίες τους το παρουσίασαν χθες σε ειδική εκδήλωση, στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού.

Τα σούπερ μάρκετ
Στην πρώτη φάση λανσαρίσματος του έργου συμμετέχουν οι εξής οργανωμένες αλυσίδες λιανικής: Σκλαβενίτης, ΑΒ, Lidl, MyMarket, Μασούτης και από online καταστήματα το E-fresh. Οι συγκεκριμένες αντιστοιχούν σε ένα αθροιστικό μερίδιο αγοράς άνω του 80% στο οργανωμένο λιανεμπόριο.

Οι 1.000 κωδικοί «μοιράζονται» σε έξι βασικές κατηγορίες προϊόντων: 

1. Βρεφικά είδη (π.χ. μωρομάντιλα, πάνες). 2. Κατοικίδια (π.χ. τροφές γάτας και σκύλου). 3. Καθαριότητα (π.χ. είδη γενικού καθαρισμού, χαρτικά). 4. Ποτά-αναψυκτικά (π.χ. κρασιά, μπίρες, χυμοί, εμφιαλωμένο νερό). 5. Προσωπική φροντίδα (π.χ. αποσμητικά, οδοντόβουρτσες, βαφές μαλλιών). 6. Τρόφιμα (π.χ. γάλα, βούτυρο, αυγά, όσπρια, σοκολάτες, δημητριακά, ρύζι).

Αξίζει να σημειωθεί πως οι προσφορές (π.χ. 1+1, 1+2, πολλαπλά προϊόντα, αξιακές/ποσοστιαίες εκπτώσεις, κουπόνια προμηθευτών) ενσωματώνονται στην τιμή και ύστερα βγαίνει η μέση τιμή πώλησης. Κάθε μέρα η εφαρμογή ανανεώνει τιμές πώλησης ανά προϊόν και αλυσίδα.

Μέσω της εφαρμογής ο καταναλωτής μπορεί να δημιουργεί το δικό του καλάθι προϊόντων παρατηρώντας πόσο κοστίζει, να λαμβάνει ειδοποιήσεις για την πτώση τιμών στα προϊόντα που έχει προσθέσει στο καλάθι του, να βρίσκει τη μέση τιμή πώλησης των προϊόντων στις κοντινότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε έναν διαδραστικό χάρτη, να σκανάρει τα barcode προϊόντων ευρείας χρήσης και να συγκρίνει τις τιμές τους κ.λπ.


Σε πραγματικό χρόνο
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης, ανέφερε πως για να «στηθεί» η εφαρμογή χρειάστηκαν λιγότερα από 30.000 ευρώ. Ο καταναλωτής «μπορεί να την κατεβάσει στο κινητό του τηλέφωνο και να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τις τιμές για τα 1.000 προϊόντα που καταγράφει σε αυτή τη φάση η ΕΛ.ΣΤΑΤ., δηλαδή το “καλάθι της νοικοκυράς”, ώστε να εντοπίζει τις συμφερότερες τιμές για να κάνει τις αγορές του», πρόσθεσε.

«Είναι εργαλείο καθαρού ανταγωνισμού έτσι ώστε και η Επιτροπή Ανταγωνισμού να μπορεί να παρακολουθεί, μιας και τα μέλη της Επιτροπής θα έχουν πρόσβαση σε αυτό, ποια είναι η διακύμανση των τιμών και αν υπάρχουν κινήσεις κερδοσκοπίας στην ελληνική επικράτεια», σημείωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης.

Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, επισήμανε πως η εφαρμογή είναι συνδεδεμένη με το 1520 (γραμμή καταναλωτή), δίνεται δωρεάν στο κοινό και σε επόμενη φάση θα αναπτυχθεί περαιτέρω με τα καύσιμα και τα σχολικά είδη.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΚΑΑ, Απόστολος Αποστολάκος, τόνισε πως «το πρώτο ζητούμενο είναι να ωφεληθεί ο καταναλωτής, ο οποίος θα έχει καθημερινή και αξιόπιστη ενημέρωση για λιανικές τιμές σε προϊόντα που υπάρχουν σε όλη την επικράτεια συγκριτικά».

Σύμφωνα με τον ίδιο, θα ωφεληθεί και το κράτος, το οποίο θέλει αγορά με κανόνες, διακριτούς ρόλους και πλήρη διαφάνεια. «Τι σημαίνει αυτό; Οτι εάν ο καταναλωτής χθες λόγω κορονοϊού είχε την εντύπωση ότι το βρεφικό γάλα ακρίβυνε, η εφαρμογή έχει μια ιστορικότητα τιμών από έναν επίσημο φορέα όπως είναι το υπουργείο Ανάπτυξης και ο ΟΚΑΑ, που έχουν και οι δύο εμπειρία στη λιανική και μπορούν να το διασφαλίσουν».

Από την έντυπη έκδοση | eleftherostypos |

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια