Ticker

6/recent/ticker-posts

Κινόα η υπερτροφή των Ίνκας, μπορεί να ενταχθεί στην καθημερινή μας διατροφή

Το ένα φλιτζάνι κινόα προσφέρει 78μg φυλλικού οξέος -η συνιστώμενη ημερησία πρόσληψη για το φυλλικό οξύ είναι 400μg /ημέρα για ενήλικες.
 Ακούμε όλο και περισσότερο για το κινόα και την υψηλή θρεπτική του αξία, αλλά λίγοι γνωρίζουμε τι ακριβώς είναι. Πρόκειται λοιπόν, για ένα φυτό με σπόρους που προέρχεται από τη Νότια Αμερική και αποτελούσε μέρος της διατροφής των Ίνκας, μαζί με το καλαμπόκι και την πατάτα.

O λόγος που γίνεται όλο και πιο δημοφιλές είναι γιατί, σύμφωνα με τη διατροφολόγο, Μαρία Σαρικά, παρέχει στον οργανισμό πολλά και εξαιρετικά διατροφικά οφέλη. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ειδικός σε άρθρο της στο iatronet.gr, το κινόα:

Περιέχει απαραίτητα αμινοξέα

Παρόλο που είναι φυτική τροφή, παρέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός και που δεν μπορεί να συνθέσει από μόνος του. Δηλαδή το κινόα αποτελεί πηγή πλήρους πρωτεΐνης, όπως είναι οι τροφές ζωικής προέλευσης. Έτσι αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή σε περιόδους νηστείας οπότε αποκλείονται όλα τα ζωικά προϊόντα, αλλά και για όσους είναι φυτοφάγοι.

Δεν περιέχει γλουτένη

Το κινόα δεν περιέχει από τη φύση του γλουτένη, πράγμα που επιτρέπει σε όσους πάσχουν από κοιλιοκάκη να το επιλέγουν σαν δημητριακό και να καλύπτουν έτσι τις διατροφικές αλλά και τις γευστικές τους ανάγκες.

Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη


Η κατανάλωση του κινόα δεν ανεβάζει απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, γι αυτό αποτελεί εξαιρετική επιλογή για όσους πάσχουν από διαβήτη και υπερινσουλιναιμία.

Αποτελεί πολύ καλή πηγή φυλλικού οξέος

Η επαρκής πρόσληψη του φυλλικού οξέος προστατεύει τα έμβρυα από ανωμαλίες του νευρικού σωλήνα, έτσι είναι σημαντικό οι γυναίκες που βρίσκονται σε αναπαραγωγική ηλικία να καλύπτουν τις ημερήσιες ανάγκες τους σε φυλλικό μέσω της διατροφής. Το ένα φλιτζάνι κινόα προσφέρει 78μg φυλλικού οξέος -η συνιστώμενη ημερησία πρόσληψη για το φυλλικό οξύ είναι 400μg /ημέρα για ενήλικες.

Είναι πλούσιο σε μαγνήσιο


Το κινόα αποτελεί πολύ καλή πηγή μαγνησίου το οποίο βοηθά στη χαλάρωση και τη διατήρηση της ελαστικότητας των αγγείων. Έτσι, η συχνή κατανάλωση του κινόα μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και ανακουφίζει όσους πάσχουν από συχνές ημικρανίες και πονοκεφάλους.





Πώς μαγειρεύεται;


Μπορεί να ενταχθεί στην καθημερινή διατροφή με διαφόρους τρόπους. Όπως:

- να μαγειρευτεί σαν ρύζι
- να αποτελέσει πρωινό (βρασμένο με γάλα, μέλι και κανέλα)
- να χρησιμοποιηθεί το αλεύρι του σε μπισκότα, κέικ και πίτες
- να μπει σε διάφορες σούπες
- να προστεθεί σε σαλάτες
- να συνδυαστεί με όσπρια.


http://www.nez.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια