Ηθικό και εμπορικό δίδαγμα για τους συλλόγους που αποτελούν την ελληνική Σούπερ Λίγκα, από το σημερινό 2ο Διεθνές Συνέδριο Footballabout: Κλειδί για την επίτευξη ενός καλύτερου πρωταθλήματος αποτελεί η συνεργασία(!!!) μεταξύ των συλλόγων και όχι φυσικά οι συνήθεις και λίαν επιβλαβείς για όλα τα εμλεκόμενα μέρη, κοκκορομαχίες, μεταξύ ιδιοκτητών και προέδρων των 18 ΠΑΕ, οι οποίες διώχνουν και φιλάθλους και έσοδα, σε βάρος του αθλήματος.
Ξεκίνησε σήμερα το 2ο Διεθνές Συνέδριο Footballabout, με θέματα που αφορούν το μέλλον του ποδοσφαίρου, από την επιχειρηματική και όχι μόνο πλευρά του.Κορυφαίοι παράγοντες και υπεύθυνοι μεγάλων πρωταθλημάτων της Ευρώπηςέκαναν διάλογο, αναφερόμενοι στις ενέργειες των ομοσπονδιών τους, σε αναπτυξιακό κυρίως επίπεδο! To ''S&B'' και σας μεταφέρει στο κλίμα της συνάντησης!
Στην ενότητα για το μέλλον των λιγκών, των μοντέλων και των επιχειρηματικών στρατηγικών, που ήταν το πιο σημαντικό κομμάτι της σημερινής ημερίδας, σημαντικοί παράγοντες από μεγάλα πρωταθλήματα της Ευρώπης παρουσίασαν τις απόψεις τους, για το πώς προσελκύονται οι φίλαθλοι στο γήπεδο, για την υπόθεση των τηλεοπτικών συμβολαίων σε κάθε χώρα και τις προτάσεις τους για περαιτέρω βελτίωση του συστήματος. via
Παρόντες λοιπόν του συνεδρίου ήταν ο Boguslaw Biszof, πρόεδρος της πολωνικής Λίγκας, ο Nic Coward γενικός γραμματέας της Πρέμιερ Λιγκ, ο Frank Ruttenαναπληρωτής διευθυντής της EPFL και υπεύθυνος ανάπτυξης της ολλανδικής Λίγκας, ο Claudius Schafer που είναι ο γενικός διευθυντής του ελβετικού πρωταθλήματος και ο Christian Seifert γενικός διευθυντής του γερμανικού ποδοσφαίρου.
Ένας από τους ανθρώπους «κλειδιά» για την ανάπτυξη της Πρέμιερ Λιγκ είναι ο Γενικός της Γραμματέας, Nic Coward, ο οποίος έδωσε χρήσιμες πληροφορίες για τους παράγοντες επιτυχίας του αγγλικού πρωταθλήματος, το οποίο σήμερα θεωρείται το κορυφαίο στον κόσμο.
Ο Coward υποστήριξε πως ο κύριος παράγοντας της επιτυχίας της Πρέμιερ Λιγκ είναι το σταθερό μοντέλο διοίκησης, που διατηρείται ίδιο μέχρι και σήμερα, 22 χρόνια μετά την ίδρυση της Πρέμιερ Λιγκ. Ακόμη, αναφέρθηκε στο ιδιαίτερο βάρος που δίνεται στην ανάπτυξη νέων ταλέντων, μέσω των ακαδημιών, ενώ τόνισε τη σημασία που έχει η προσέλευση του κόσμου στα γήπεδα.
Η πληρότητα των γηπέδων, άλλωστε, αποτελεί ζωτικό παράγοντα για την βελτίωση ενός πρωταθλήματος. Η συνεργασία μεταξύ των συλλόγων αποτελεί το «κλειδί» για την επίτευξη ενός καλύτερου πρωταθλήματος. Ένας επιπρόσθετος παράγοντας προς αυτή την κατεύθυνση, είναι η αύξηση του ενδιαφέροντος του φίλαθλου κόσμου, με την ύπαρξη ανταγωνισμού να διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην γιγάντωση του αθλήματος.
Στην Αγγλία υπάρχουν 8 κορυφαίοι σύλλογοι που αυξάνουν τον ανταγωνισμό και «σπρώχνουν» και τις υπόλοιπες ομάδες να γίνουν καλύτερες, γεγονός που μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει για το πρωτάθλημα. Η διατήρηση του ενδιαφέροντος καθ’ όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος είναι κάτι που συμβάλλει στην καλύτερη εμπορική εκμετάλλευση του ποδοσφαιρικού προϊόντος.
Ο Coward έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια. Οι φίλαθλοι θα πρέπει να νιώθουν ασφαλείς για την σωματική τους ακεραιότητα, ώστε να δίνουν το παρόν στα γήπεδα. Η Αγγλία βίωσε -κατά το παρελθόν- στο «πετσί» της τον χουλιγκανισμό και κατάφερε να τον εξαλείψει, αφού τα στάδια, πλέον, στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι γεμάτα. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Δεν κρατάμε τους “κακούς” μακριά μας, αλλά κρατάμε τους “καλούς” κοντά μας».
Ένας ακόμη παράγοντας που τονίστηκε κατά την ομιλία του Coward, ήταν εκείνος της μετακίνησης των φιλάθλων για τα εκτός έδρας παιχνίδια, το οποίο είναι μέρος της κουλτούρας του αγγλικού ποδοσφαίρου.
Εξέχοντα ρόλο παίζουν, όμως, και τα οικονομικά κίνητρα που δίνονται στις ομάδες. Σε αυτόν τον τομέα, η Πρέμιερ Λιγκ βάζει τα δυνατά της, καθώς μονάχα στον πρωταθλητή θα καταλήξει το ποσό των 98 εκατ. λιρών. Επίσης, παρέχονται κίνητρα ακόμη και για την ομάδα που θα υποβιβαστεί, αφού θα εισπράξει κι εκείνη χρήματα που θα τη βοηθήσουν στη συνέχεια να ορθοποδήσει και όχι να αφανιστεί.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στα εμπορικά κίνητρα των συλλόγων. Είναι χαρακτηριστικό πως υπήρξε αύξηση κατά 20% των εσόδων για τις ομάδες της Πρέμιερ Λιγκ από την πώληση των εμπορικών τους δικαιωμάτων. Σε σύνολο 380 αγώνων του αγγλικού ποδοσφαίρου μεταδίδονται ζωντανά οι 354.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε στα πνευματικά δικαιώματα και την εκμετάλλευση των εμπορικών δικαιωμάτων των συλλόγων, με την Πρέμιερ Λιγκ να αποτελεί το 10% της εξαγώγιμης οικονομίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι υπηρεσίες που προσφέρουν τα γήπεδα, αποτελεί έναν ακόμη σημαντικό παράγοντα για την επιτυχία μιας λίγκας. Σχεδόν 2 δις δόθηκαν για την βελτίωση των γηπεδικών εγκαταστάσεων στην Αγγλία, με τους φιλάθλους να απολαμβάνουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.
Τέλος, ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην εντοπιότητα του πρωταθλήματος και την ανάπτυξη των φυτώριων. Ο τρόπος λειτουργίας των ακαδημιών, αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα για την επιτυχία τους. Είναι χαρακτηριστικό, πως δόθηκαν 340 εκατ. λίρες τα τελευταία χρόνια για την βελτίωση των υποδομών των αγγλικών συλλόγων. Άξιο αναφοράς, το γεγονός πως το 15% των εσόδων που έχουν οι ομάδες του Νησιού, επενδύονται στα φυτώρια και σε εκκολαπτόμενους ποδοσφαιριστές.
Τον λόγο πήρε και ο Γενικός Διευθυντής της ελβετικής Λίγκας, Claudius Schafer, ο οποίος αναφέρθηκε στο πρωτάθλημα της χώρας του, το οποίο δεν ανήκει στα «μεγάλης ταχύτητας» πρωταθλήματα της Ευρώπης. Ο Schafer υποστήριξε πως το πρωτάθλημα δε θα μπορούσε να έχει τον ίδιο αριθμό ομάδων που έχουν τα μεγάλα ευρωπαϊκά, με τους συλλόγους της Ελβετίας που μετέχουν στην πρώτη κατηγορία να είναι 10. Άλλωστε, μιλάμε για μια χώρα με πληθυσμό 8 εκατ. ανθρώπων.
Έμφαση δίνεται στις εγκαταστάσεις των συλλόγων, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως οι7 από τις 10 ομάδες που μετέχουν στην πρώτη κατηγορία διαθέτουν σύγχρονα γήπεδα, ενώ δύο εξ αυτών ετοιμάζονται να κατασκευάσουν νέα γήπεδα.
Όσον αφορά τα τηλεοπτικά δικαιώματα, ο Schafer υποστήριξε πως μόλις το 5% των τηλεοπτικών εσόδων καταλήγουν στους συλλόγους, οι οποίοι δεν βασίζονται σε αυτά για να καθιστούν βιώσιμοι. Όταν μια αγορά είναι μικρή, όπως αυτή της Ελβετίας, τότε οι κίνδυνοι είναι λιγότεροι, όπως τόνισε χαρακτηριστικά. Η κυριότερη πηγή εσόδων για τις ελβετικές ομάδες, είναι τα εισιτήρια, καθώς από εκεί προέρχεται το 40% των συνολικών τους απολαβών.
Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει για το ελβετικό ποδόσφαιρο στο σύνολό του, η ανάπτυξη των ακαδημιών και η τροφοδότηση παικτών στις πρώτες ομάδες. Είναι χαρακτηριστικό, πως η Ελβετία είναι στην 4η θέση παγκοσμίως, όσον αφορά την προμήθεια παικτών σε συλλόγους του εξωτερικού, με 40 Ελβετούς να αγωνίζονται σε κορυφαία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα. Η οικονομική ενίσχυση των συλλόγων, αποτελεί προτεραιότητα για την ελβετική Λίγκα, η οποία ενισχύει χρηματικά τους συλλόγους για να βελτιώσουν τις υποδομές τους. Εξάλλου, η ανάπτυξη νέων ταλέντων δεν ωφελεί μονάχα τους συλλόγους, αλλά και την εθνική ομάδα, παρόλο που διαθέτει πλειάδα ποδοσφαιριστών με ρίζες από διάφορα μέρη της Ευρώπης, λόγω μετανάστευσης των οικογενειών τους σε μικρή ηλικία.
Ο παράγοντας ασφάλεια, είναι πολύ σημαντικός, για τον Schafer, ο οποίος υποστήριξε πως το 99% των Ελβετών φιλάθλων νιώθουν ασφαλείς στα γήπεδα. Είναι χαρακτηριστικό, πως οι σύλλογοι δαπανούν το 80% των χρημάτων που απαιτούνται για την ασφάλεια του φίλαθλου κόσμου και δεν χρειάζονται την αστυνομία να αναλάβει δράση. Άλλωστε, όπως είπε και ο ίδιος η ασφάλεια είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο κι έτσι θα πρέπει να αντιμεπίζεται.
Αρχικά, ο Boguslaw Biszof έθεσε τον ξεκάθαρο στόχο που έχει για το επαγγελματικό ποδόσφαιρο στην χώρα του, που δεν είναι άλλο από την βελτίωση του ποδοσφαίρου, ώστε να γίνει πιο ελκυστικό και ενδιαφέρον για τον κόσμο. Οι άξονες που έχουν μπει για την περαιτέρω βελτίωσή του, έχουν να κάνουν με το ίδιο το άθλημα, την εικόνα του και φυσικά με το επιχειρηματικό του κομμάτι.

Όπως παραδέχτηκε και ο ίδιος, στο τελευταίο κομμάτι η Λίγκα έχει μείνει αρκετά πίσω, σε σχέση με άλλα πρωταθλήματα. Στο τέλος της επόμενης σεζόν τελειώνει η τηλεοπτική σύμβαση που υπάρχει, την οποία χαρακτήρισε ικανοποιητική αλλά όχι και τέλεια. Παρόλα αυτά, δήλωσε πως όλο το μερίδιο του συμβολαίου μοιράζεται στους συλλόγους, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τον σχεδιασμό τους.

Τα οφέλη έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους, μετά την αλλαγή καταστατικού του πρωταθλήματος. Με τις συμβάσεις να έχουν πέσει κατά 23%, το λειτουργικό κόστος μειώθηκε και ο τομέας μάρκετινγκ αρχίζει να λειτουργεί καλύτερα και αποδοτικότερα.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον κεφάλαιο στην σημερινή ενότητα, ήταν οι τοποθετήσεις τουFrank Rutten, του οποίου το πρωτάθλημα είχε την τιμητική του, μιας και ξεχωρίζει για την ιδιαιτερότητά του να έχει το δικό του τηλεοπτικό κανάλι! Σε συνεργασία με τον διεθνή τηλεοπτικό φορέα Fox International, η Eredivisie έχει συμβόλαιο 30 ετών, με όλα τα χρήματα να δίνονται στους συλλόγους, τον οποίων αποτελούν το 20% των εσόδων. 

Με πληρότητα που ξεπερνά το 90% των γηπέδων, οι σύλλογοι της χώρας υπολογίζεται πως από τον συγκεκριμένο τομέα αντλούν το 15% των εσόδων τους. Μάλιστα, αρκετοί σύλλογοι προχώρησαν και σε επέκταση των σταδίων τους, για αυτόν τον λόγο!

Σημαντικό κομμάτι της ομιλίας του και ο χώρος των επενδύσεων στο ολλανδικό ποδόσφαιρο. Οι μεταγραφές εγχώριων ταλέντων σε άλλες ευρωπαϊκές ομάδες, αποτελεί καθοριστικό κομμάτι των επενδύσεων αυτών. Όσο για τις κλασσικές χορηγίες, όπως είπε χαρακτηριστικά, οι καλές χορηγίες αποτελούν λόγο για κάποιον να πάει στο γήπεδο!

Τέλος, σε πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη στην χώρα, το 93% των φιλάθλων αισθάνονται ασφαλείς στο γήπεδο και ιδιαίτερα χαρούμενοι όταν πάνε. Το ψυχαγωγικό αυτό κομμάτι είναι που ενδιαφέρει την λίγκα, καθώς προσπαθεί να συμβαδίζει με την εποχή της, αναπτύσσοντας μάλιστα και την δική της εφαρμογή, με την οποία ο τηλεθεατής μπορεί να αλλάζει αμέσως την κάμερα, η οποία καταγράφει τον αγώνα! 

Ο Christian Seifert γενικός διευθυντής του γερμανικού ποδοσφαίρου, εκπροσωπεί ένα εκ των κορυφαίων πρωταθλημάτων και αυτό φάνηκε και από τα στοιχεία που αντιπαρέθεσε. Βασικός άξονας για τη επιτυχία ενός πρωταθλήματος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ο φίλαθλος κόσμος να παραμένει ενθουσιασμένος με το άθλημα. Μόνο τότε, όπως χαρακτηριστικά σχολίασε, θα αγοράσει εισιτήρια, προϊόντα της ομάδας του και θα παρακολουθήσει το ανάλογο τηλεοπτικό υλικό.

Σε αυτό βοηθά όμως και η κατανόηση των συλλόγων. Ενδεικτικό παράδειγμα τα 25.000 εισιτήρια που εξέδωσε η Ντόρτμουντ αξίας 11 ευρώ, για το χθεσινό παιχνίδι Τσάμπιονς Λιγκ! Και φυσικά με τέτοιες κινήσεις, δεν τίθεται οικονομικό πρόβλημα για αυτές, μιας και 12 από τις 18 ομάδες δήλωσαν κερδοφορία. Σε αυτό βοηθά και το 40% των τηλεοπτικών δικαιωμάτων που πάνε σε αυτές και η πληρότητα των γηπέδων, που κατά μέσο όρο συγκεντρώνουν 43.000 κόσμο κάθε εβδομάδα, σε ένα πρωτάθλημα που έχει δημιουργήσει 100.000 θέσεις εργασίας!

Όραμα του Seifert είναι η λίγκα να μπορεί να προγραμματίζει τα πράγματα, σε ορίζοντα δεκαετίας. Και φυσικά αναπόσπαστο κομμάτι είναι και η χρήση τεχνολογίας. Γιατί μόνο έτσι μπορούν οι άνθρωποι του ποδοσφαίρου να κρατήσουν τους μελλοντικούς φιλάθλους στα γήπεδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η χρήση των δημοφιλών στις νεανικές τάξεις social media, κατά την διάρκεια των αγώνων, είτε σχολιάζοντας την έκβασή τους είτε κάποια άλλα αποτελέσματα της Μπουντεσλίγκα.

Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη